Deelname aan schoonmaakteam (i.p.v. 2 verplichte bardiensten) òf vrijwillig schoonmaken?

02 april 2019

Op 25 maart j.l. stuurden wij onderstaande mail met de vraag wie dit seizoen deel wil uit maken van ons “schoonmaakteam” in plaats van het draaien van twee verplichte bardiensten:

“Onze vereniging draait geheel op vrijwilligers. 
Dit houdt ook in dat wij géén  professioneel schoonmaakbedrijf in dienst hebben en er samen voor moeten zorgen dat het paviljoen schoon en netjes blijft.
 
Ook dit seizoen willen wij leden weer de mogelijkheid bieden om in plaats van het draaien van 2 verplichte bardiensten van 4 uur, 8 uur schoonmaakwerkzaamheden te verrichten in het paviljoen.
 
In ons paviljoen moeten diverse zaken worden onderhouden, zoals het schoonhouden van de keuken, de toiletten, het schoonhouden van de kleedkamers en de douches, het lappen van de ramen, het zoveel mogelijk stofvrij houden van de vensterbanken in het paviljoen etc.
Degenen die zich hebben opgegeven voor het doen van bardiensten helpen niet alleen onze gasten aan de bar, zij zijn ook o.a. verantwoordelijk voor het schoonhouden van de bar, het aanvullen van de koelkasten, het doen van de vaat, het schoonhouden van de toiletten (in ieder geval 1 x per dienst), het legen van de prullenbakken, het schoonhouden van het terras etc.
 
Niet alles kan door de bardienst worden gedaan. Vandaar dat de paviljoencommissie diverse schoonmaaktaken heeft opgenomen in de webapp “inzetrooster”, een online vrijwilligersrooster.
Hierin zijn de diverse taken verdeeld over het seizoen en voorzien van een tijdsduur van 1 à 2 uur per taak. Je schrijft zelf in op de ingeroosterde taken en bepaalt zo hoe je de 8 uur over het seizoen verdeelt.
Zo kan een ander zien wanneer een bepaalde taak wordt gedaan, kan er daarnaast  evt. onderling worden geruild en kan de paviljoencommissie bijhouden of de “aangenomen” taak daadwerkelijk is uitgevoerd.
 
SAMEN hopen wij op deze manier ons paviljoen schoon te houden en hebben wij geen betaalde diensten nodig. Dit houdt onze contributie betaalbaar!
 
Dus: doe je liever schoonmaakwerkzaamheden in plaats van bardiensten? Geef je dan via op voor het schoonmaakteam!
Zodra wij het rooster rond hebben (naar verwachting rond half april) zullen wij je een mail sturen met daarin uitleg over hoe inzetrooster te gebruiken.
De paviljoencommissie hoopt op vele aanmeldingen. Ook hier geldt: vele handen maken licht werk!”
 
----
 
Inmiddels hebben wij 11 reacties ontvangen. Willen wij het paviljoen redelijk schoon kunnen houden, dan hebben wij wel wat extra handjes nodig!
 
Hierbij dan ook een herhaald verzoek: wil je liever 8 uur schoonmaken dan 8 uur verplicht bardienst draaien? Meld je dan aan via deze link.

Doe je wel gewoon je bardiensten (of zit je in een commissie), maar wil je ook wel af en toe een schoonmaakklus doen in het paviljoen om het zo schoon te houden?
Dan zijn wij heel blij met jou!
Wanneer je je aanmeldt via deze link, zetten wij ook jouw e-mailadres in het vrijwilligersrooster. Je kunt dan alle ingeplande taken bekijken en je (vrijwillig) inschrijven op díe schoonmaaktaken die jou liggen/goed uitkomen in de tijd.
Je helpt ons er enorm mee!
 
We hopen dat we op jullie kunnen rekenen en dit eerste seizoen met “inzetrooster” een succes gaat worden.
 
De paviljoencommissie
 

Nieuwscategorieën

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 30 637 2999

Address

Poort van Wulven 2
3992LZ Houten